Levering og returnering
Hos Sengekompagniet leverer vi over hele Danmark (brofaste øer). Det forgår enten med egne chauffører eller transportfirmaer.
Hos Sengekompagniet.dk har man mulighed for at vælge følgende leveringsformer ved bestilling i webshoppen. Ved køb i vores fysiske butikker findes andre priser. Forhør dig herom.
- Afhentning i butik Hillerød - Sigrunsvej 18, 3400 Hillerød 0,- Kr.
- Afhentning i butik København V - Rosenørns Alle 18, 1634 København 0,- Kr.
- Afhentning i butik Søborg - Gladsaxevej 356 2860 Søborg 0,- Kr.
- Afhentning i butik Holbæk - Frejasvej 30, 4300 Holbæk 0,- kr.
- Levering Postnord uden omdeling 69,- kr. Gælder ordre fra 1,- Kr til 499,- kr
- Levering Postnord med omdeling 89,- kr. Gælder ordre fra 1,- Kr til 499 ,- kr
- Levering Postnord uden omdeling 0,- kr. Gælder ordre fra 500,- Kr til 2500,- kr
- Levering Postnord omdeling 69,- kr. Gælder ordre fra 500,- Kr til 2500,- kr
- Levering til kantsten 0,- Kr. Gælder ordre over 2501,- Kr i hele Danmark (Kun brofaste øer)
- Levering med indbæring 500,- Kr. Gælder ordre over 2501,- Kr. og kun i postnr 1000 - 4999 (kun brofaste øer)
- Levering med indbæring 900,- Kr. Gælder ordre over 2501,- Kr. og kun i postnr 5000 - 9999 (kun brofaste øer)
- Levering med Montering 1250,- Kr. Gælder ordre over 2501,- Kr. I hele danmark (kun brofaste øer)
Betingelser:
Normalt 1-4 hverdage.
Dog kan der forventes længere leveringstid hvis varen ikke er på lager.
Bestillingsvarer har angivet forventet leveringstid på produktsiden. Vi tager forbehold for forsinkelser fra fabrikanten.
Er varen ikke på lager får du besked inden for 48 timer.
Som udgangspunkt bliver små varer sendt med PostNord og du modtager en sms herom.
Større varer bliver sendt med interne vognmænd, så fremt det er på Sjælland.
Varer uden for Sjælland bliver leveret med eksterne vognmænd.
Du bliver kontaktet af Sengekompagniet herom.
Betingelser ved afhentning i en af vores butikker.
Det er desuden muligt selv at afhente din ordre i en af vores butikker.
Ordren kan hentes så snart, du har modtaget en mail om, at ordren er klar til afhentning.
HUSK! Medbring din ordrebekræftelse som dokumentation.
Fortrydelsesret & Reklamationer.
Reklamationsret:
Sengekompagniet.dk yder ifølge købeloven 2 års reklamationsret fra fakturadato på fabrikations- og materialefejl (mangler). Dette betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation, Reklamationsretten dækker ikke fejl, skader eller slitage, direkte eller indirekte opstået som følge af forkert betjening, ringe vedligeholdelse, vold eller uautoriserede indgreb.
Fakturaen skal fremvises til Sengekompagniet.dk i forbindelse med anvendelse af reklamationen.
Eventuel reklamation over mangler på leverede produkter skal efter Køber har eller burde have opdaget manglen ske til Sengekompagniet.dk inden rimelig tid. Ellers mister Køber sin ret til at påberåbe sig manglen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
Når du kontakter os med bedes du angive hvori manglen består. Visse fejl kræver billede dokumentation som skal vedhæftes pr. mail.
Er reklamationen berettiget refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen altid skal sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger. Kig under punktet Returnering.
Fortrydelsesret:
(Dette afsnit omhandler KUN handler ved køb via sengekompagniet.dk - ved handel i vores fysiske butikker i Søborg, Hillerød, Holbæk og københavn gælder købeloven.)
Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos Sengekompagniet.dk. Dog gælder det ikke udstillingssenge og madrasser, samt Outlet vare.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag du har modtaget din vare, eller fra du får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.
Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved kontakt@sengekompagniet.dk. I din meddelelse skal du gøre os tydeligt opmærksom på, at du ønsker at udnytte din fortrydelsesret.
Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Læs afsnit om returnering.
Varer undtaget fortrydelsesretten
Følgende varetyper er undtaget fortrydelsesretten:
Levering af varer, som er fremstillet/bestilt efter kundes specifikationer, her under speciel mål, eller har fået et tydeligt personligt præg.
Levering af forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen, ex. plastikken på en madras.
Du mister din fortrydelsesret, hvis;
- du bryder forseglingen på varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årssager ikke er egnet til at blive returneret.